Cestovná kancelária TRANSTIP - FAQ

Môžeme si určiť termín zájazdu ?
Áno, našou snahou je vždy prispôsobiť sa Vašim potrebám. Pokiaľ je to v niektorých termínoch problematické (napr. z hľadiska vhodného ubytovania, dopravy, sprievodcu), pokúsime sa dohodnúť na inom vyhovujúcom termíne.

Kedy treba objednať zájazd ?
Nestanovujeme konkrétnu dobu potrebnú na zorganizovanie zájazdu – tá závisí od termínu a typu zájazdu. Dlhšie zájazdy sú organizačne náročnejšie, najmä pokiaľ je potrebné zabezpečiť ubytovanie na viacerých miestach, a tie je potrebné objednať s väčším časovým predstihom. Rovnako je to aj so zájazdami v najviac dopytovaných termínoch – máj (okolo 1. a 8. mája), jún, začiatok júla, 1. pol. septembra (okolo 15. 9.). V mimosezónnom období a pri krátkych zájazdoch stačí objednať neskôr. V každom prípade je z hľadiska kvalitného zabezpečenia služieb ako i z hľadiska náležitej pohody na Vašej strane dostatok času na prípravu zájazdu výhodou.

Je potrebné sa poisťovať cez cestovnú kanceláriu, ak účastníci majú svoje poistenie ?
Pokiaľ majú klienti už nejaké cestovné poistenie uzavreté, je dôležité si zistiť, ktoré riziká majú poistené, aké sú poistné sumy a toto si porovnať s komplexným cestovným poistením ponúkaným cestovnou kanceláriou. Väčšinou mávajú klienti dojednané poistenie liečebných nákladov, prípadne batožiny. Nami ponúkané poistenie je určite najkomplexnejšie a za veľmi výhodnú cenu vzhľadom k rozsahu poistených rizík. Treba si všimnúť tiež to, či Vaše poistenie obsahuje poistenie stornopoplatku (ak napr. ochoriete, poisťovňa Vám uhradí 80 % stornopoplatku). Ďalej je potrebné, aby si účastníci, ktorí si nedojednajú poistenie v CK, nezabudli zobrať poistku so sebou na zájazd a aby tiež vedeli, čo majú v prípade poistnej udalosti robiť.
Najmä pri školských zájazdoch považujeme za vhodné, ak sú študenti poistení jednotne cez CK. Jednak má učiteľ istotu, že všetci sú poistení, poistku má sprievodca (klienti dostanú poistné kartičky) a sprievodca vie, ako postupovať pri riešení prípadných poistných udalostí s našou poisťovňou.

Nestačí, ak máme vybavený európsky preukaz zdravotného poistenia (EPZP)?
Zásadný rozdiel je v tom, že EPZP kryje len liečebné náklady v zahraničí, kým komerčné cestovné poistenie (Union) zahŕňa oveľa viac poistných rizík (batožina, zodpovednosť za škodu, stornopoplatok, úraz a mnohé ďalšie).
Ani rozsah poistenia liečebných nákladov v zahraničí nie je u oboch poistení rovnaký (napr. EPZP sa vzťahuje len na štátne zdravotnícke zariadenia, pričom spoluúčasť pacienta je rovnaká ako spoluúčasť občana konkrétnej krajiny. Komerčné poistenie platí tak v štátnych ako i súkromných zdravotníckych zariadeniach bez spoluúčasti až do výšky poistnej sumy. V praxi to znamená, že niektoré riziká lepšie kryje EPZP a iné zasa komerčné poistenie. Preto jednoznačne odporúčame kombináciu obidvoch poistení, tzn. dojednať si v CK komplexné cestovné poistenie a zobrať si so sebou do zahraničia aj EPZP. EPZP Vám na požiadanie zdarma vystavia vo Vašej zdravotnej poisťovni resp. už býva z druhej strany preukazu poistenca.

Aký je rozdiel medzi poistením za 0,70 Eur/deň a 1,10 Eur resp. 1,70 Eur/deň ?
Rozdiel je v rozsahu poistenia. Prvé obsahuje len poistenie liečebných nákladov v zahraničí a zodpovednosti za spôsobenú škodu. Toto poistenie klienti využívajú najmä na lacnejšie jednodňové zájazdy. Na dlhšie zájazdy odporúčame jednoznačne komplexné cestovné poistenie za 1,10 €/deň (školy) resp. 1,70 Eur/deň (dospelí).

Čo ak sa nám po objednaní zájazdu zvýši/zníži počet účastníkov ?
Zvýšenie počtu – kontaktujte nás a my preveríme, či je kapacitne zvýšenie počtu možné. Pokiaľ áno, pošleme Vám nové potvrdenie Vašej objednávky na aktuálny počet. Obvykle býva kapacita autobusu 47 miest pre turistov.
Zníženie počtu – znovu nás treba kontaktovať, postup závisí od konkrétnej situácie (typu zájazdu, termínu, konkrétneho počtu účastníkov, stavu našich úhrad napr. do hotelov atď). Ak je zníženie väčšieho rozsahu, môže dôjsť k úprave ceny na osobu o fixné náklady chýbajúcich účastníkov, môžeme sa s Vaším súhlasom pokúsiť zvýšiť počet z našej strany atď. Zníženiu počtu účastníkov je dobré predchádzať vyberaním záloh od účastníkov (pozri Ako zorganizovať zájazd).

Ceny uvedené vo Vašej ponuke sú kalkulované na 40 platiacich osôb, ale naša trieda má len 30 žiakov...
Ideálnym riešením je zvýšiť počet účastníkov – spojiť sa s inou triedou z vašej školy, ak je to možné, zobrať súrodencov, kamarátov, rodičov atď. Môžeme sa pokúsiť Vás spojiť s inou skupinou alebo Vám prepočítame cenu zájazdu na konkrétny počet osôb (cena sa navyšuje len o časť fixných nákladov). Kontaktujte nás.