Cestovná kancelária - Všeobecné zmluvné podmienky

Všeobecné a záručné podmienky CK TRANSTIP, s. r. o., pre účasť na zájazdoch pre kolektívy

I. Objednanie zájazdu
1. CK TRANSTIP, s. r. o., (ďalej len CK) organizuje zájazdy na základe písomnej objednávky objednávateľa (škola, podnik, organizácia a pod.). Objednávka zájazdu musí obsahovať najmä tieto náležitosti - názov zájazdu, termín, cenu, rozsah služieb, počet účastníkov, podpis kompetentného zástupcu a kontaktné údaje. Objednávka nemusí obsahovať niektoré z uvedených náležitostí, ak sú tieto jasné a nespochybniteľné z písomnej komunikácie medzi CK a klientom.
2. Objednaním zájazdu objednávateľ zároveň vyjadruje súhlas s týmito Všeobecnými a záručnými podmienkami.
3. Po obdržaní objednávky a zabezpečení jednotlivých služieb CK pošle objednávateľovi písomné potvrdenie objednávky.
4. CK ponúka možnosť úhrady vstupného do jednotlivých objektov na zájazde naším sprievodcom. Objednaním tejto služby sa objednávateľ zaväzuje uhradiť vstupné po zájazde do 14 dní od obdržania vyúčtovania, a to podľa skutočných nákladov na vstupné na zájazde po prepočte kurzom, za aký CK nakupovala valuty na zájazd (CZK, PLN, HUF ...). Poplatok za túto službu je 3 % a bude pripočítaný k celkovej sume za zakúpené vstupenky.

II. Podmienky pre nástup na zájazd a platobné podmienky
1. Účasť na zájazde je podmienená dodržaním pokynov v časti I., uhradením ceny zájazdu, dostavením sa účastníkov na zájazd v stanovenom termíne a čase a s platnými cestovnými dokladmi.
2. Objednávateľ môže uhradiť cenu zájazdu za všetkých svojich účastníkov zájazdu vcelku resp. môže požiadať CK aj o možnosť individuálneho spôsobu úhrady jednotlivými účastníkmi zájazdu. Cena zájazdu musí byť uhradená najmenej 30 dní pred odchodom. Úhrada v kratšom termíne, ako je uvedený, je možná len po dohode a s písomným súhlasom CK. V odôvodnených prípadoch môže CK požadovať úhradu zálohy viac ako 30 dní pred odchodom, a to aj u držiteľov vernostných kariet. Všetky školské zájazdy konané v období od 01.08. do 25.09. musia byť uhradené do 30.06.

III. Stornovacie podmienky
1. Zrušenie účasti na zájazde je objednávateľ resp. účastník povinný doručiť písomne. Rozhodujúci je dátum doručenia oznámenia do CK. Pre výpočet stornopoplatku sa do stanoveného počtu dní deň doručenia započítava a deň odchodu nezapočítava. Pri zrušení účasti je objednávateľ vždy povinný uhradiť skutočne vzniknuté náklady, minimálne však nasledujúce stornovacie poplatky:
• 70 % z ceny zájazdu pri zrušení účasti 26 a viac dní pred odchodom,
• 85 % z ceny zájazdu pri zrušení účasti 16 až 25 dní pred odchodom,
• 100 % z ceny zájazdu pri zrušení 0 až 15 dní pred odchodom.
2. Pokiaľ boli ubytovacie a stravovacie služby už kompletne za skupinu uhradené, stornopoplatok je vždy 100 %
3. Ak sa klient v stanovený deň a hodinu nedostavil na určené miesto odchodu zájazdu alebo nemal platný cestovný doklad alebo bol vrátený z pasovo - colnej kontroly, má CK nárok na 100 % odškodnenie z ceny.

IV. Práva a povinnosti CK
1. Ak nastanú mimoriadne okolnosti, môže CK zájazd odložiť, zmeniť jeho program, trasu, druh dopravy, miesto ubytovania, prípadne zájazd zrušiť. Každú z týchto zmien je CK povinná objednávateľovi oznámiť bez zbytočného odkladu. CK je v týchto prípadoch povinná vyžiadať si písomný súhlas objednávateľa. Ak objednávateľ so zmenou nesúhlasí, má právo od objednávky odstúpiť a CK mu vráti finančné úhrady. Musí to však urobiť písomne v termíne stanovenom CK, ak tak neurobí, v pochybnostiach sa má za to, že objednávateľ so zmenou súhlasí.
2. Ak nastanú mimoriadne okolnosti počas priebehu zájazdu (dopravná situácia, štrajk, nadmieru nepriaznivé počasie, nutnosť riešenia poistnej udalosti sprievodcom apod.), CK si vyhradzuje právo na zmenu alebo nedodržanie programu v nevyhnutnej miere bez nároku objednávateľa na finančnú kompenzáciu.
3. Lodné a letecké spoločnosti si vyhradzujú právo zmeniť trasu plavby alebo letu, časy odchodov/príchodov (odletov/príletov), prípadne plavbu alebo let zrušiť. Dôvodom takéhoto kroku môžu byť poveternostné či bezpečnostné podmienky, aktuálna politická situácia, epidémie alebo iné neočakávané udalosti spadajúce do kategórie vis major. CK nemá na takého zmeny a rozhodnutia žiadny vplyv a nepreberá preto za tieto zmeny žiadnu zodpovednosť. V takýchto prípadoch klientom nevzniká nárok na odškodnenie za plavbu alebo let alebo jej/jeho časť, ako i ďalšie služby neposkytnuté v priamom dôsledku vyššie uvedených udalostí.
4. CK má právo zmeny ceny zájazdu pri závažných zmenách cien dopravy, kurzu valút, zavedenia nových poplatkov o rozdiel medzi cenou novou a cenou použitou pri kalkulácii pôvodnej ceny zájazdu. Cena zájazdu sa nesmie jednostranne zvýšiť v priebehu 20 dní pred začiatkom zájazdu.

V. Práva a povinnosti účastníkov zájazdu
1. Účastníci zájazdu majú právo požadovať poskytnutie služieb v rozsahu a kvalite uvedených v programe zájazdu.
2. V prípade, že CK neposkytne služby podľa programu zájazdu, má účastník zájazdu právo na vrátenie sumy za neposkytnutú službu. Ak služba nebola poskytnutá riadne, má právo na zľavu. Reklamáciu musí účastník zájazdu uplatniť ihneď po vzniku udalosti. Ak sprievodca nemôže zabezpečiť odstránenie nedostatku, účastník spíše so sprievodcom reklamačný protokol a ak to charakter reklamácie vyžaduje, pripoja sa k nemu aj príslušné doklady.
3. Ak účastník nevyužije pripravené a zabezpečené služby, nevzniká mu nárok na ich finančnú náhradu, ani na zľavu.
4. Účastník zájazdu má právo kedykoľvek pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvného vzťahu pri dodržaní stornovacích podmienok. Ak je účastník nútený zrušiť účasť na zájazde zo zdravotných dôvodov a má v CK uzatvorené komplexné cestovné poistenie, uplatní si náhradu stornopoplatku v poisťovni.
5. Účastník zájazdu, ktorý závažným spôsobom počas zájazdu poruší zákonné predpisy navštíveného štátu a je jeho orgánmi stíhaný, alebo hrubým spôsobom narúša všeobecne platné normy správania sa a obmedzuje ostatných účastníkov zájazdu alebo iných ubytovaných hostí, bude zo zájazdu vylúčený a vrátený domov na vlastné náklady. Súčasne stráca nárok na vrátenie náhrady za neposkytnuté služby a je povinný uhradiť prípadné spôsobené škody.

VI. Poistenie
1. V cenách zájazdoch nie je zahrnuté cestovné poistenie. Odporúčame účastníkom zájazdu, aby sa poistili. CK na objednávku zabezpečí poistenie UNION, a.s. v jednom z nasledovných variantov:
A) 1,70 €/deň, ktoré zahŕňa: poistenie liečebných nákladov v zahraničí (poistná suma 250 000 €), batožiny, straty dokladov, zodpovednosti za škodu (na zdraví, majetku), úrazové poistenie (trvalé následky úrazu, smrť úrazom), poistenie storna zájazdu, nevydarenej dovolenky, zvýšených nákladov na spätnú dopravu, doprovodu, predčasného návratu a nečerpaných služieb, nákladov na cestu blízkej osoby poisteného, nákladov v prípade choroby dieťaťa, oneskoreného nástupu na zájazd a i.
B) 0,50 €/deň, ktoré zahŕňa: poistenie storna zájazdu, nevydarenej dovolenky, predčasného návratu a nečerpaných služieb, poistenie doprovodu – len ak, že má klient v UNION-e už dojednané poistenie liečebných nákladov v zahraničí
C) 0,70 €/deň, ktoré zahŕňa poistenie liečebných nákladov v zahraniči (poist.suma 250 000 €) a zodpovednosti za škodu.
D) 1,10 €/deň - len pre školské skupinové zájazdy a uzavreté seniorské skupinové zájazdy - zahŕňa: poistenie liečebných nákladov v zahraničí (poistná suma 100 000 €, batožiny, straty dokladov, zodpovednosti za škodu (na zdraví, majetku), úrazové poistenie (trvalé následky úrazu, smrť úrazom) a poistenie storna zájazdu
2. S obsahom a rozsahom uvedených druhov poistenia by sa mali poistení účastníci zájazdu vo vlastnom záujme oboznámiť. Ak sa účastník zájazdu nepoistí, nesie sám zodpovednosť za následky, ktoré ho môžu postihnúť, a takisto sám znáša všetky náklady. Účastníkom zájazdov do zahraničia odporúčame okrem spomenutého komerčného poistenia vybaviť si v svojej zdravotnej poisťovni aj Európsky preukaz zdravotného poistenia.

VII. Všeobecné a záverečné ustanovenia
1. Ak sú v kolektíve objednávateľa osoby do 15 rokov, je potrebné, aby objednávateľ mal súhlas zákonného zástupcu s účasťou na zájazde.
2. Objednávateľ súhlasí so spracovaním osobných údajov cestovnou kanceláriou TRANSTIP, s. r. o., v súlade s platným znením zákona 122/2013 Z.z. a berie na vedomie, že tieto údaje sú nevyhnutné na plnenie Zmluvy a môžu byť poskytnuté zmluvným partnerom CK za účelom zabezpečenia realizácie služieb a môžu byť poskytnuté do krajín destinácie alebo tranzitných krajín, a to i v prípade, že tieto krajiny nezabezpečujú primeranú úroveň ochrany údajov.
3. Všeobecné a záručné podmienky CK TRANSTIP, s. r. o., pre účasť na zájazdoch pre kolektívy sú súčasťou objednávky. Vedúci zájazdu zabezpečí, aby s nimi boli oboznámení všetci členovia kolektívu, ktorí sa zájazdu zúčastnia. CK nenesie zodpovednosť za následky, ktoré postihnú účastníkov zájazdu, ak ich nebudú rešpektovať.

Dôležité upozornenia:
1. Najneskôr 5 pracovných dní pred odchodom je potrebné doručiť CK kompletný zoznam účastníkov s uvedením nasledovných údajov: 1. por. č. 2. priezvisko 3. meno 4. trvalé bydlisko 5. dátum narodenia všetkých účastníkov zájazdu vrátane učiteľov resp. vedúcich. Pokiaľ je to pri niektorých typoch zájazdov potrebné, CK vyzve objednávateľa na predloženie zoznamu v skoršom termíne alebo s viacerými údajmi.
2. Pri školských zájazdoch ďalej odporúčame napísať zoznam účastníkov na hlavičkový papier školy s pečiatkou školy, čo je v niektorých objektoch podmienkou získania zľavneného vstupného.
3. Za správnosť údajov v zozname zodpovedá objednávateľ.
4. Všetci účastnici zájazdov vrátane detí musia mať svoj cestovný doklad – pas alebo OP.